به روز رسانی : لطفا از نسخه دینامیکی GDK (یعنی libsampgdk.so.*
یاsampgdk4.dll
) استفاده کنید اگر احتمال وجود دارد که افزونه شما در کنار سایر پلاگین های مبتنی بر GDK اجرا شود یا شما قصد دارید بارگذاری چنین افزونه ها با پلاگین خود (به عنوان مثال، streamer).
این آموزش به شما چگونگی راه اندازی یک پروژه جدید GDK را با استفاده از CMake ، یک سیستم محبوب متقابل پلت فرم، گام به گام نشان می دهد.
یک دایرکتوری جدید برای پروژه خود ایجاد کنید. من به این پرونده به عنوان PROJECT_SOURCE_DIR در این آموزش مراجعه خواهم کرد.
SA-MP plugin SDK را دانلود کنید و مطالب را به PROJECT_SOURCE_DIR بردارید. شما می توانید آن را ازsamp-plugin-sdk repo یا جاهای دیگر دانلود کنید.
دانلود sampgdk-xyz-amalgamation.zip از این صفحه و extract sampgdk.c و sampgdk.h به PROJECT_SOURCE_DIR.
دانلود AMXConfig.cmake و AddSAMPPlugin.cmake اینجاو آنها را به PROJECT_SOURCE_DIR / cmake / ذخیره کنید.
کد منبع helloworld:helloworld.cpp وhelloworld.def را دانلود کنید و دو فایل را به PROJECT_SOURCE_DIR ذخیره کنید.
جایگزین تمام خطوط #include <sampgdk/.>
در helloworld.cpp با تنها خط#include "sampgdk.h"
.
در این مرحله شما باید یک ساختار دایرکتوری به صورت زیر داشته باشید:
-- PROJECT_SOURCE_DIR | |-- amx | |-- amx.h | |-- getch.h | |-- sclinx.h | |-- cmake | |-- AMXConfig.cmake | |-- AddSAMPPlugin.cmake | |-- amxplugin.cpp |-- plugin.h |-- plugincommon.h |-- helloworld.cpp |-- helloworld.def |-- sampgdk.c |-- sampgdk.h
بعد، فایل با نام CMakeLists.txt را در PROJECT_SOURCE_DIR با محتویات زیر ایجاد کنید:
پروژه (helloworld)
cmake_minimum_required ( VERSION 2.8)
لیست ( APPLEMENT CMAKE_MODULE_PATH $ {CMAKE_CURRENT_SOURCE_DIR} / cmake )
شامل (AMXConfig)
شامل (AddSAMPPlugin)
include_directories (
$ {CMAKE_CURRENT_SOURCE_DIR}
$ {CMAKE_CURRENT_SOURCE_DIR} / amx
)
add_definitions (-DSAMPGDK_AMALGAMATION)
add_samp_plugin (helloworld
amxplugin.cpp
helloworld.cpp
helloworld.def
sampgdk.c
sampgdk.h
)
CMake را دانلود و نصب کنید.
CMake یک سیستم ساخت متا کلاسیک است که پروژه ها را برای IDE های مختلف ایجاد می کند و سیستم هایی مانند ویژوال استودیو یا Makefiles را ایجاد می کند.
بیشتر توزیع های لینوکس بسته های CMake را ارائه می دهند.برای مثال، در اوبونتو می توان از طریق apt-get به آن نصب کرد:
sudo apt-get cmake نصب کنید
بدیهی است که شما همچنین باید یک کامپایلر C ++ داشته باشید، بنابراین ممکن است بخواهید چیزی مانند GCC یا Visual Studio 2013 Express را نصب کنید.
در بقیه این آموزش، از cmake-gui، ظاهر GUI برای CMake که همراه با نصب CMake اصلی استفاده می کنید، استفاده می شود. در لینوکس به احتمال زیاد در یک بسته جداگانه قرار می گیرد که چیزی شبیه cmake-qt-gui یا مشابه آن است.
اگر شما با خط فرمان راحت هستید، می توانید از اینجا ببندید و فرمان زیر را اجرا کنید:
cmake PROJECT_SOURCE_DIR -G " ژنراتور شما "
جایی که Your Generator
یکی از ژنراتورهای پشتیبانی شده توسط CMake است (cmake --help
برای فهرست ژنراتورها). این یک فایل پروژه یا یک فایل makefile را صادر می کند، همه چیز برای انجام این کار، ساختن پروژه است.
باز کردن CMIK GUI (منوی شروع -> برنامه ها -> دستور CMake یا cmake-gui) و فیلدهای زیر را پر کنید:
کد منبع کجاست؟
این مسیر کامل به PROJECT_SOURCE_DIR شما است.
از کجا باینری بسازیم
این پوشه ای است که فایل های خروجی ایجاد می شود. شما می توانید هر دایرکتوری که مایل هستید انتخاب کنید. معمولا این چیزی شبیه PROJECT_ROOT / build است.
اجازه دهید آن را PROJECT_BINARY_DIR نام گذاری کنیم.
پیکربندی را فشار دهید
ژنراتور انتخابی خود را انتخاب کنید.
اگر از ویژوال استودیو 2013 استفاده می کنید، "ویژوال استودیو 12 2013" را انتخاب کنید. اگر شما بر روی لینوکس بنویسید احتمالا باید "Makefiles یونیکس" باشد.
مطبوعات تولید
CMake راه حل ویژوال استودیو یا Makefile خود را ایجاد کرده و آن را به PROJECT_BINARY_DIR ذخیره کرده است.
اکنون می توانید این پروژه را بسازید.
لینک های مفید
مرجع سمپ جی تی آی سن اندریاس آنلاین
درباره این سایت